Monday, March 14, 2011

Cinta...


"Manusia akan cemerlang apabila pemikirannya dilengkapi dengan cinta yang meransang dirinya untuk berjaya"

Kita pasti tak mahu gagal dalam bercinta. Agar cinta berbalas, bercintalah dengan Allah,Tuhan Yang Maha Pencinta. Nescaya seluruh isi langit & bumi jua akan turut mencintai kita.

Doa Nabi Daud A.S ;

"Ya Allah, Ya Tuhanku,
Aku memohon kecintaan kepadaMu,
kecintaan kepada mereka yang mencintaiMu,
dan aku memohon suatu amalan yg menyebabkan beroleh kecintaan dariMu.
Ya Allah, jadikanlah kecintaanku padaMu
melebihi cintaku pd diriku, dan keluargaku dan daripada air yg sejuk".

Cinta agung hanyalah cinta pada Allah...:)


26 comments:

Oasis said...

Cinta agung adalah cinta pada Yang Esa...

Raji berkata said...

Cinta yg betul pada tempatnya ialah cinta kepada Pencipta kita ^^
kita cinta makhluk lain juga kerana kita cintakan Allah

Prince Halilintar said...

Cinta yang hakiki hanya pada Allah swt...

amny.. said...

cinta kepada Allah adalah cinta yang hakiki,,:)

bunga said...

cinta lah Allah melebihi manusia,

merahitujambu said...

cintanya jugak selama2nya...


jom join contest~

NaNaoSaKi said...

cinta kepada Allah adalah cinta yang kekal abadi :)

HEROICzero said...

Ameen. =)

-[miracle]- said...

so, kene la meransang diri utk berjaya :)

Anati Soki said...

cinta pada allah. kita takkan pernah dikecewakan

ghost writer said...

tidak mampu untuk dinafikan tentang ini...

cintai lah cinta yang sebenar..

EZAN IDMA said...

cinta pada Allah kekal selamanya :)

aiman said...

betol.. cinta kpd ALLAH. meti kita akan dpt cinta yg seterusnya.merangsang kita dpt hdup lebih cemerlang

Prince Halilintar said...

yup, betul tu..cinta hakiki hanya pada Allah.. =)

Hanis Azla said...

semoga kita dapat cinta agung itu setulus hati kita..

EZAN IDMA said...

i love ALLAH

blogtilldrop said...

like...

missgee said...

cinta hakiki..
Kecintaan kepada Allah s.w.t..

Semoga kita mendapat
keberkatan dunia dan akhirat.

Cik Bidadari said...

kita suka entry nie... sejuk aja... thanks awak...

kiwi said...

nice post..smoga cinta kite x pernah lalai dan alpa ^^

aleen aiden said...

amin... ^_^

alongxp said...

wat la button like...sy nk like ni...

n@jwamz said...

OASIS: Subhanallah..

RAJI: pandai mr bunny nih!

PRINCE & AMNY: prince dgn amny mmg sejiwa.. comment u'oll sama deh..

BUNGA: betul sangat tuu!

MERAHITUJAMBU : (>_<) tanx invite njwa yer..

NANAOSAKI: yup dear!

n@jwamz said...

HEROIC HERO(hehe):: ameen..

MIRACLE: so, jom bercintaa dgn Allah dan bercinta dgn manusia krn Allah mcm RAJI SI BUNNY cakap!

ANAT:: absolutely my dear!

PENULIS HANTU(hehe): yes!!

EZAN: Subhanallah..agreed!

AIMAN : wahhh i like!

KAK HANIS: ameen...

KAK GEE: ameen...

n@jwamz said...

BIDADARI: kita lak suka awak!hihi

KIWI: tenkiu cayunk! ameen...

ALEEN: (>_<)

ALONGXP: wallaaa~

Ajeyy Rawk said...

salam Ramadhan, Ajeyy ziarah sini yerr..
kat bawah ni ada sikit entry dari Ajeyy, mintak pandangan dari semua yaa.. :)

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/07/exam-pmr-penting-juga-sebenarnya-dalam.html


http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/07/hantu-bergambar-di-sebelah-ahmoi.html


p/s : Selamat hari raya, maaf zahir dan batin . 0-0 :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails