Monday, January 17, 2011

Di Mana Bahagia?


Sharing is loving:)

Bahagia kekal milik kita selagi pohon keimanan subur di dalam jiwa:)


Seorang suami y sdg marah pada isterinya mengancam si isteri dgn berkata: "Aku akan lenyapkan kebahagiaanmu". Si isteri menjawab dgn tenang, "Kamu tidak mampu melenyapkan kebahagiaanku sebagaimana kamu tidak mampu memberikan kebahagiaan kepadaku." Suami bertanya, "Mengapa aku tidak mampu melenyapkan kebahagiaanmu?" Isteri menjawab dgn penuh yakin, "Kalau seandainya bahagiaku t'letak dlm p'belanjaan, pakaian & perhiasan tentu kamu mampu menghilangkannya. Tetapi, kebahagiaanku sesuatu yang bukan milikmu @ org lain". Dengan hairan suami bertanya, "Dimanakah kebahagiaanmu?" Penuh keyakinan si isteri m'jawab, "Sesungguhnya aku memperoleh bahagia di dlm keimananku. Dan imanku di dlm hatiku. Tiada sorg pun dpt menguasai hatiku selain ALLAH".


BY Dr.Yusuf al-Qaradhawi
Majalah Solusi:)


30 comments:

echah mashuri said...

perghh..mendalam maknan cerita ni dear.betul tuh.bahagia itu dari ALLAH.:)

dyah pinky! said...

wah. bestnye ayat tu. suka suka suka!

:)

!eNa PnG said...

Bahagia lahir dalam hati dengan mengingati Allah..:)


Mekaseh yea..
jom follow.. http://mamapink07.blogspot.com

Hanis Azla said...

iman itu sanggat indah.. Terima kasih Allah..

Eel said...

pergh, kata-kata berhikmah tuh~

Madey said...

wow..sungguh mendalam maksud ni..

CiPoT CeDoT said...

perrhhh...nice word...thankz kongsi... :D ...selamat beramal...akhaz..

ANATI SOKI said...

yeay!! anati soki like this post!! hehehe
iman itu satu kebahagiaan :)
hehehe
anat fllow mellow kamu

Zura said...

jawapan yg baik...

NOOR FATIN said...

nice!!

NAJ HEBAT said...

mendalam. Orang yg punya pegangan agama yang tinggi mampu meluahkan sebegitu.

iman aku masih lemah. bersisa. insya Allah.. nikmat kebahagiaan Tuhan itu dapat dirasai juga.

Ieqa Swetluv said...

entah mampu entah tidak nak jadi cam si siteri..

biskut said...

ya absolutely right..

bagaimana mau lenyapkan kebahagiaan sedangkan kebahagiaan itu sendiri tidak dapat diberi...

dan itu membuatkan sang suami terpukul.

DuniakuAbstrak said...

bukan setakat dimana bahagia

dimana button komen pun tak jumpa2

haha

nak cari bini macam ni!

EZAN IDMA said...

Like This!

e. indah said...

semua dan segala itu milik TUHAN ....

S..U..D..@..I..S said...

mantap iman siisteri ito...
sebenarnya suami itu yang bahagia. kerna x mampu beri kebahagiaan tapi mendapat isteri yg bahagia....

maCy said...

nice sgt :)

M a W a D D a H said...

rasa bahagia je baca entri nie..;)

misz beauty said...

sis da jawab tag but can show tomorrow la ye ye ye... so bley tengok kat blog sis esok...;-)

kiwi said...

nice entry..smoga smua org bhgia ^^

Shaheila Malek said...

Ringkas tapi penuh mendalam.. ^^ i like!

Irfan Naufal said...

itulah kebahagian yang hakiki...

Cikbelog said...

besnya ayat tu :)

TUKANG KATA said...

moga iman kita kuat,kental. i.Allah! :)

missgee said...

Tajamnya kata2..
Keindahan yang punya maknaa..

Jojoe said...

thank u..sharing is also caring...;-)

n@jwamz said...

echah:: absolutelyy!!

dyah:: simple but meaningful..huhu

ena:: okeh dear!

hanis:: sweetnyer..

eel:: absolutely!

madey:: yup dear!

Anonymous said...

semoga berbahagia bersama keluarga anda.

Raji berkata said...

betul kita tiada hak utk melarang cinta org dgn Allah subhanahu wa taala

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails